Lisa Sjölander

Lisa Sjölander är mitt namn och jag är 20 år. Den 3:e november 2010 fick vi en son som heter Fabian. Jag, Fabian och Hilding bor tillsammans i en lägenhet i Karlskoga. I min blogg berättar jag om Fabians utveckling och våran vardag !

frihet !

Publicerad 2010-08-01 13:21:07 i Allmänt,

Fyfan va underbart skönt. Nu kan jag bara tänka på mig och mitt barn. Jag kanske till och med kommer få må bra nu !
Jag e starkare själv. Och ja har alltid mina kompisar och min underbara familj som alltid kommer stötta mig.
Du drog ner mig, jag måste få vara glad över mitt barn !

nej nu lägger ja gammal förstörd tid bakom mig, bättre sent än aldrig faktiskt !

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2010-08-01 15:59:48

hur kan du säga så? Du kommer aldrig kunna lägga det bakom dig. Pappan till barnet kommer alltid att finnas i ditt liv varken du vill eller inte, vem som nu är pappa om det är Hilding eller någon annan. Du måste ju tänka på barnet också och inte bara vad som är bäst för dig.

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-08-01 18:04:46

ojoj, aa fast ingen vet väl vad jag har fått stått ut med. Jag kan tacka hilding för att han gett mig ett barn, det e jag jävligt glad över Sen att ja mått skit dom senaste 2 åren känns inte helt okej.

man ska nog inte säga nånting när man inte vet nåt =) peace !

Postat av: Linda

Publicerad 2010-08-01 18:56:01

Mått skit dom två senaste åren? Antar att det är hildings fel då, så varför vara tillsammans med honom i två år om det bara va skit och ännu värre skaffa barn med han. Känns ju som om du inte vet någonting själv heller i så fall. Du får ju skylla dig själv, du har ju valt att vara med honom!

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-08-01 19:04:59

men fyfan asså, haha ! Vad vet du då:P du kanske inte ens fattat att det inte va planerat!?

ja struntar väl i att han e pappan!? jag älskar mitt barn och han kommer få det jättebra och han kommer få träffa sin pappa. Skylla sig själv, haha aa det e ju lätt o säga så när man vet sååå mkt ;)

Postat av: Linda

Publicerad 2010-08-01 19:14:34

Jo den biten med att det inte va palnerat har jag inte kunnat missa. Så du struntar i att han är pappan, det lät ju väldigt bra. Du har ju skrivit att han är så bra, du älskar han mest av allt osv. men nu har du ändrat dig helt och hatar honom. Humörsvängningar?

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-08-01 20:05:58

Du ska ge fan i att säga nånting om nåt du inte har en susning om. Klart som fan man kämpar för sitt barn och hålla ihop föhållandet..men man orkar inte hur mkt som helst, och ibland måste man faktiskt tänka på sig själv. Man måste få må bra och göra det som känns rätt

Postat av: Sandra

Publicerad 2010-08-02 01:04:22



Lisa säger ju faktiskt att hon försökt hålla ihop förhållandet.. och tro fan att det varit jobbigt. Vi alla har ju kunnat läst kommentarer här i bloggen om hur pappans familj är emot Lisa och hela situationen, så jag tycker vi vänder på det ist och ger Lisa beröm för att hon kämpat på och fortfarande kämpar !



Tråkigt att det är slut och vi har som Lisa säger ingen som helst aning om hur deras förhållande varit så vi ska bara hålla tyst om den saken. Huvudsaken är väl ändå att Lisa skriver här att barnet kommer få träffa sin pappa, det är inte så att Lisa tackar för barnet och ber han dra åt helvete. Klart som tusan hon tänker på barnet och är mogen och förstår att barnet måste få träffa sin pappa också. Sen får ju faktiskt Lisa tycka och tänka vad fan hon vill om Hilding så länge det inte går ut över barnet. Så vad är det frågan om egentligen? Vill du bara ge Lisa skit?

Postat av: Linda

Publicerad 2010-08-02 21:17:49

Lisa: Ingen susning? du skriver om mycket här i bloggen om jag var du skulle jag hålla det för mig själv. Sen har man ju hört endel också.. Ska bli spännande att läsa om vad faderstestet visar. Lycka till tjejen!

Postat av: Linda

Publicerad 2010-08-02 21:25:35

Oj varför tog du bort det, blev det känsligt nu?

Postat av: Elin

Publicerad 2010-08-02 22:25:35

Folk är otroligt bra på att snacka... tycker du är en jävligt stark person som ser det hela så positivt, lycka till! :)

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-08-03 12:24:36

jag kan skriva saker jag kan stå för. Du har hört en del, haha aaa du det kan ja tänka mig lilla vännen. Lyssna på allt du hör, 100 % av allt snack är säkert sant. om du tror du kan såra mig och säga att det blir kul o se vem som e pappa så får du fan komma på något bättre. Jag är väl jävligt stark för ja har alla som stöttar mig. jag skiter inte i mitt barn. I min familj är alla barn välkomna =) love !

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-08-03 18:15:59

Precis Lisa Hos oss är alla barn o barnbarn välkomna. Likaså alla hälfter kompisar o vad det nu är. Så länge jag o pappa finns o alla dina underbara syskon kusiner släkt o vänner så fixar det sej. Hoppas du så småningom träffar killen för dej. Idag inget ovanligt med barn i ett tidigare förhållande som nog alla vet.Din egen underbara pappa fick ju 3 killar som bonusbarn för 25 år sedan. De älskar verkligen varandra som vi ser dagligen. Skit i avundsjuka Svenska fölkets värsta åkomma Puss på dej o lilla Vicke!!!

Postat av: Karin

Publicerad 2010-08-03 20:28:47

Tyvärr finns det pappor av 2 sorter En som bryr sej o en som struntar i sitt barn. Man kan undra vad denna pojk har för slags pappa Det är barnen som är föräldrarnas framtid. Det man ger får man tillbaka-

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-08-03 22:06:30

Om du blir ensamstående med barnet sen så går inte världen under, du kommer få så mycket stöttning ändå av din familj & dina vänner. Hur många ensamstående föräldrar finns det inte? och varför skulle inte du kunna klara av det? Jag kan garantera att det kommer gå strålande för dig Lisa! Viktigast är barnet & den kommer nog få all din kärlek och uppmärksamhet den kan få!

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-08-03 22:16:34

nej jag vet att jag kommer fixa det här liksom:) Huvudsaken är att ja och bebisen mår bra !:)

Postat av: Michaela

Publicerad 2010-08-03 22:40:28

Jag tror att man själv måste ha varit i samma situation som du för att förstå vad du går igenom. Och jag tror att många av dom som skriver dessa onödiga och idiotiska kommentarerna skulle ha gjort exakt samma sak som du om det var dom själva det handlade om.



Men jag tycker iallafall att det du gör är så otroligt starkt och modigt. Jag tror att det här kommer att gå så bra! Lycka till tjejen!

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-08-03 22:52:23

tack michaela ! jaa, jag tror det kan va svårt att sätta sig in i min situation utan att ha varit i den. Såå bara att inte ta åt sig :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-04 00:48:42

varför gjorde ni slut för? Har de inte hoppat fram och tillbaka! jag tror ¨pådig!

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-08-04 09:20:22

för att jag tycker man ska va två om den här saken. Och när det inte är så..känns det lättare att vara själv. OCh kunna få prata om bebisen och va glad !

Postat av: anna

Publicerad 2010-08-04 16:20:31

Jag känner inte dig. Men har följt din blogg.

Tycker du är otroligt otroligt stark. Stå på dig.

Folk kommer och går ut och in i livet. Huvudsaken är att du mår bra, och att bebisen mår bra. Sen att pappan inte verkar vilja ta sitt ansvar det är ju Hans förlust, och att hans familj går miste om en familjemedlem det är deras förlust.

Jag tror du kommer bli en kanon mamma och med den stöttningen du har.



Tänk inte på alla människor som sviker eller snackar skit, de ska inte ha någon plats i ditt och bebisens liv. De är inte ens värda att lägga energi på.



Kram,

Anna

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-08-05 08:18:51

tack anna. Jag kör mitt race nu, orkar inte bry mig om människor som inte kan visa empati:) Va ska man med dom till. Jag tar iaf mitt ansvar och tar hand om mitt älskade barn =)

hellre vara ensamstående mamma än att barnet ska få växa upp med en dålig relation !

Postat av: Petra

Publicerad 2010-08-05 23:00:06

Du gör rätt Lisa, hoppas du inte lyssnar på alla som försöker trycka ner dig.

Du har din familj och dina vänner som bryr sig :-) det kommer gå bra tror jag!

Rå om dig själv och va stolt att snart bli mamma, som sagt ovan, huvudsaken att du och bebis mår bra! :-)



Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Sjölander

Lisa Sjölander

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela