Lisa Sjölander

Lisa Sjölander är mitt namn och jag är 20 år. Den 3:e november 2010 fick vi en son som heter Fabian. Jag, Fabian och Hilding bor tillsammans i en lägenhet i Karlskoga. I min blogg berättar jag om Fabians utveckling och våran vardag !

lycka !

Publicerad 2010-08-05 20:57:38 i Allmänt,


Sitter här och lyssnar på musik och bara känner mig hur glad som helst:) kollar på massa bilder från turkiet och studenten, sjukt underbart va det. Som sagt, min knodd har fått vara med om mycket roliga saker, även om man inte visste. Det här året har hittills varit sjukt underbart, men som sagt vissa motgångar också. Men vad vore livet om det inte fanns såna då!? :)

Nu äre snart helg och jag jobbar. Just nu känner jag bara att det är nice ! Imorron jobbar jag 15-21, lördag 7-15 och söndag 15-21. Rätt passande turer med tanke på lördagkvällen :) finfint.

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2010-08-05 23:53:23

Har läst din blogg ett bra tag nu och det som kommer upp mest i mitt huvud är denna fråga till dig... Är du inte rädd att få missfall eller få någon skada i framtiden? I och med att du förmodligen festat i turkiet och runt studenten och kanske andra fester med? Sen Låter det ju på det du skriver som om du visste att du redan var med barn... Aja Peace

Postat av: Elin

Publicerad 2010-08-05 23:55:33

Jag menar missfall eller att barnet blir skadat..

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-08-06 11:32:28

Elin verkar vara bitter och avundsjuk. Du spekulerar hej vilt i allt som skrivs här, som om du har koll på läget. Lägg din fokus och energi på dig själv istället ;-)

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-08-06 18:57:19

nej jag är inte rädd..som barnmorskan sa krävs det daglig konsumtion av alkohol för att det ska bli några stora fel. Och det finns alkoholister som fått barn och druckit under tiden..dom har fått friska barn iaf. Det finns såna som missbrukat och fått friska barn. sen kan det klart bli fel..

Klart att hade jag vetat att ja va gravid hade jag inte druckit någon alokohol, jag är inte dum i huvet liksom, hur kan man säga att du verkar ha vetat om att du va gravid. HAHA nej, då hade jag inte druckit dom få gångerna jag gjort det. Men samtidigt, är ju inte den som dricker så mycket så..har ingen ångest så direkt, ja hade ingen aning direkt. dom gångerna ja druckit kan ja räkna på en hand liksom ! Jag känner såna som inte vetat om att dom varit gravida och druckit. Dom har fått friska barn iaf.

Och missfall nu, när jag är i vecka 27 är inte alls vanligt. Missfall är vanligt framtill v 12. Det är då kroppen stöter bort barnet om det är något fel, förmodligen. kroppen sköter det. och efter v 22 är sannolikheten för missfall väldigt liten. Men allt kan hända.

Men varför gå runt och va orolig, tror inte det gör saken bättre direkt.



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Sjölander

Lisa Sjölander

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela