Lisa Sjölander

Lisa Sjölander är mitt namn och jag är 20 år. Den 3:e november 2010 fick vi en son som heter Fabian. Jag, Fabian och Hilding bor tillsammans i en lägenhet i Karlskoga. I min blogg berättar jag om Fabians utveckling och våran vardag !

onsdag!?

Publicerad 2010-07-07 10:46:12 i Allmänt,

För typ två veckor sen svimma jag på jobbet. Har aldrig svimmat förut, blev lite rädd sådär. Eftersom ja har gått op har vi ju läst mycket om kroppen och graviditet och så. Och jag vet att man kan bli yr och lätt svimma när man e gravid. Så en kompis tyckte ja skulle göra ett sånt där test.
och liksom det skulle inte kunna vara helt omöjligt att det var så eftersom ja sluta me mina p piller en period i maj eftersom ja mådde så sjukt dåligt av dom och skulle börja me p spruta ist.
Gjorde iaf testet och det va positivt !!!!!!! fatta va rädd man blev!? ringde iaf till gyn så ja fick en tid där för två veckor sen. Eftersom ja ville göra abort. Och man va ju lugn eftersom det bara kunde ha gått en månad eftersom ja ätit p piller innan hur länge som helst
sen när man väl var på gyn fiick man världens chock, fostret var 21 veckor och vi skulle kanske inte få ta bort det. Det va socialstyrelsen som skulle bestämma, så dagen efter ringde kuratorn. Trodde verkligen vi skulle få ta bort det eftersom varken ja elle hilding ville och vi e så unga, hilding går i skolan liksom.
men kuratorn ringde iaf och sa att vi inte skulle få ta bort det.
Fatta chocken, man bara kände att det är nog lika bra att ta livet av sig. Det här var det sista jag ville i livet ungefär. Men då tänkte man första tankarna att jaa, vi får väl adoptera bort det. Dagen efter när man vakna kände man att.. neej man kan inte bara ge bort sitt barn. Det klarar man ju inte !
så ja bestämde mig liksom för att behålla barnet.
Och så berättade jag för mamma hur allting var, trodde hon skulle bli oxtokig. Men hon kramade mig och sa att det här löser sig. Trodde kanske hela släkten skulle tycka att det här var fruktansvärt, men dom har stöttat mig hela tiden och jag känner hur jäävla bra familj jag har, dom ställer alltid upp ! <3

sen gick jag in på min facebook förut idag och såg att hildings syster jennifer hade skrivit ; Lisa sjölander hoppas du ser det här !! vidrigare människa än dig får man fan leta noga efter, hur fan kan du leva med gott samvete??
ja men oj, då va allt mitt fel och man har hildings hela familj mot sig, fattar inte hur man kan ha så kallt hjärta och skriva så. Jag menar, en vanlig människa skulle kanske inte skriva så. vet att min syster aldrig skulle klandra hilding för det här liksom, men Hon har ju hästarna hemma också, och det är jag så sjukt glad över !<3

vill inte yttra mig om vad jag känner för vissa familjer just nu men.. mitt barn kommer få det skitbra, mitt liv är inte förstört. Man måste vara positiv. Visst vi ville inte ha det såhär, men vafan ska man göra nu då? känns jobbigt och gå runt och bära på ett barn vissa inte vill ha. Men jag klarar det här, det är mitt barn liksom. Tänker aldirg låta någon som varit elak mot mig pga av det här eller sagt att det här är bara negativt få hålla i barnet.

men är iaf så sjukt glad över att jag har min familj och alla mina vänner som stöttar mig till 10000 % dom sviker aldrig, elle klandrar mig för det här. Jag har gjort vad jag kunnat men det räckte inte !

nu ska jag ringa emily sen blire nog örebro, ha en fin dag ! puss <3




Kommentarer

Postat av: Jennifer

Publicerad 2010-07-07 16:28:20

Konstigt att man inte vet att man är i sjätte månaden liksom det känner man, och hur kan du veta säkert att det är hildings ? kul för dig att din familj bryr sig vad bra du har det !!

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-07-07 22:03:48

men jennifer, kan du inte bara va tyst eller. Jaa men är rätt säker på att det är hans, för ja vet inte riktigt om ja tror på det här med jungfrufödsel ! ?

ja men se där, tur att jag har det så bra i dessa tider :) tack för att du orkar lägga ner energi på det här

Postat av: Jennifer

Publicerad 2010-07-07 23:59:18

Palla med dig människa..ända ja bryr mig om är min bror.. dig skit ja fullständigt i!! Alltid tjejen som har ansvaret för sånt där glöm inte de, så sätt inte skulden på nån annan. situationen hade sett lite annorlunda ut om han hade vart tsm med en toppen tjej

Postat av: erik

Publicerad 2010-07-08 17:38:30

fattar inte eller ja tror jag fattar... och isf verkar det som du lisa är rätt tom på hjärnceller :s stackars killen ju.. helt jävla maktlös i det här läget ju o du utnyttja det.

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-07-08 18:10:53

aja, rätt uppebart att ni inte fattar:) hare bra

Postat av: Frida Henriksson

Publicerad 2010-07-08 18:41:00

You go girl!! De som inte förstår din situation

är då inte fullt så allmänbildade. Kör ditt race

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-07-08 18:47:02

Tack Frida, tur att dom flesta är som du iaf:)

Postat av: tina

Publicerad 2010-07-08 18:54:18

Men herregud är ni tröga eller? vafan har ni med Lisas liv att göra? Detta är hennes val.. Sen om Hilding är med på det så har ni fortf inget med det här att göra. Men snälla lilla Jennifer du verkar fan inte bry dej ett jävla skit om din bror, för du verkar inte förstå va ordet bry sej är överhuvudtaget. har du hört ordet stötta? Verkar inte heller som de.. Och om du nu säger att du inte alls lägger ner energi på Lisa, varför sitter du och skriver en jävla massa onödigt skit då? Och en fråga till, Hur gammal är du och erik egentligen? 3 år? kom igen nu va och ta väx upp för fan.. patetiska människor -.-'

Postat av: L

Publicerad 2010-07-08 19:06:49

Men skääääämtar ni med mig människor? LÄS FÖR FAN VAD LISA skriver istället för och bara kommentera hej vilt! HON VILLE JU INTE HA BARNET? hon hade ju förfan inget val? vad ska hon göra???? säg mig det, VAD ska hon göra? hon kan inte göra det ogjort. Blir så jävla trött på patetiska människor, trångsynta och inte tänker längre än vad näsan räcker!

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-07-08 19:06:59

jaaa, men skit ska man få ta !

men ärligt talat inget liv är förstört och jag tänker inte lämna bort mitt barn. Jag tänker ta hand om det och va världens bästa mamma och ge det hur mycket kärlek som helst, det är en kille förresten;)

Puss och massa kärlek på er ! <3

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-07-08 19:17:30

Var roligt att få höra mitt åttonde barnbarns hjärtslag idag på mvc. Som hon sade där Lisa Du verkar iafall ha en underbar familj med syskon o syskonbarn.Alla stöttar ju dej. Viktor ska få åka till Kiruna o fiska med mormor o morfar när han blir större, Kanske ni tar ett annat namn men jag kallar honom så. Finns alltid människor utan empati. Huvudsaken att du fått lära dej det.Vi ställer ju upp för Hilding. Älskar dej tusenfalt.

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-07-08 19:38:34

stå på dig tjejen!

Postat av: Marie

Publicerad 2010-07-08 19:53:59

Jag blir så äcklad av Jennifers totalt sjuka kommentarer, vem är så jävla dum så hon sitter och säger så där? Äckliga människa! Att påstå sig bry sig om sin bror när man beter sig på det där viset? Tänk vidare på det en gång till så ska du nog se att du hittar ett bättre sätt att visa det på, kanske att stötta honom?! DET är att bry sig.

Lisa, ta inte minsta lilla skit från såna som henne! Du vet att jag blir arg när folk snackar sådär :)

Postat av: Mamma

Publicerad 2010-07-08 19:55:54

Tänk Du tog studenten med bra betyg. Du kommer säkerligen att få ett jobb i framtiden. Först ska du ju njuta ett år o vi hjälper ju Er som du vet.

Han kommer att bli överöst med kärlek av oss alla o De underbara vänner o kusiner du har.Tack alla ni som ställt upp för Lisa då jag den veckan var i Turkiet. Ni är guld värda.. Ingen nämnd ingen glömd Världens stoltaste blivande mormor

Postat av: B

Publicerad 2010-07-08 20:23:53

Varför lägga ned energi på att fajtas, det som är gjort är gjort. Jag har läst bloggen och inlägget och tolka det som jag vill. Jag förstår att båda föräldrarna är ganska rädda eftersom Lisa inte ville från första början ha barnet. Varför hoppa på någon människa på det sättet då? Hon har inget val längre och han den här hilding bestämmer ju själv om han vill vara delaktig eller inte. Hur som helst med det sagt så borde du som syster stöta din bror på bästa möjliga sätt och inte hoppa på folk på det sättet. Att bli en förälder är en in sak. Vill du hälsa på din brors barn i framtiden så kanske det är bäst att hålla sina kommentarer och känslor inne för sin brors skull och det är att stötta honom och inte hoppa på Lisa. En annan sak är att be familjen ta sig igenom det här tillsammans och inte att han ska få stå på egna ben för även om han får stöd från lisas familj så känner han nog sig ganska ensam. Lisa du är en stark person och Hilding med! fortsätt kämpa!

Postat av: Linda

Publicerad 2010-07-08 20:42:25

Grattis till bebisen! När är han beräknad? :D

Postat av: Lovisa

Publicerad 2010-07-08 21:18:36

Det här kommer bli så himla bra Lisa! Jag kanske får världens bästa födelsedagspresent i år, eller i alla fall lite i efterskott eller förskott ;) Jennifers kommentarer kan bara stå kvar här så att alla andra kan skratta åt skiten hon skriver. Du är bäst! <3

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-07-08 21:46:33

Tack alla som förstår att jag har faktiskt inte gjort det här med flit som vissa andra vill få det till..sen att jag är så pass stark att jag kan ta det här och göra det bästa utav det är väl bara bra eller!? men nej, man får bara skit om man är en stark person :)

men tack för allt stöd, det betyder så mycket ! <3

det är ju ett barn, ett litet gulligt oskyldigt barn. Hur kan man bara bete sig så, jag menar. Jag vet ju vart mitt barn aldrig kommer vara iaf !

Han är beräknad den 4 november :)

Postat av: Jennie

Publicerad 2010-07-08 21:55:42

Önskar dig all lycka Lisa med barnet! Jag tror på dig! Stå på dig och lycka till :)!

Postat av: lisen

Publicerad 2010-07-08 22:04:22

önskar dig bara all lycka Lisa, stå på dig och strunta i alla idioter :)

Postat av: Paulina

Publicerad 2010-07-08 23:13:03

Grattis o önskar er all lycka! :) Stå på dig!!!

Postat av: Emily

Publicerad 2010-07-08 23:46:58

Är så otroligt glad för din skull gumman. Du kommer bli världens bästa mamma och lill killen kommer få bästa släkten från din sida. Inte mycket att göra åt nu som sagt, lill killen kommer ju snart och bara att tänka framåt. Jag kommer stötta dig och stå vid din sida för vad som än händer. Du är så pass stark och jag vet att allt skit som du får höra åker ut lika snabbt. Ta inte åt dig av de hon säger. Hon vet inte hur det är att sitta i den båt du sitter i. Hon kommer ändå aldrig vara i närheten av dig och din familj, du är värld så mycket mer. Jag älskar dig min vän <3

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-07-09 00:31:36

Tack för allt stöd alla underbara :) det betyder verkligen tusen gånger mer än vad en liten ynklig människa försöker såra med, tar inte skit från skit =) love ! <3

Postat av: jessica.

Publicerad 2010-07-11 20:26:28

hahah, ska egentligen inte uttrycka mig och jag vill bara säga att ja inte tar någons parti, MEN jag måste säga att jag är med jennifer på ett plan, hur fan kan man ha gått OP som du så fint la fram de i annat inlägg att du minsann visste att om man gått op vet man hur man mår om man är gravid, HAHA GRATTIS! de du lärt dig på 3 år, men ja tänkte bara att eftersom du nu gått OP och verkar kunna sååå mycket om grav, hur kan man då gå 5- eller var de 6 månader utan att veta att man är gravid, hahah?! du är ju liiiitte patetisk om du tror på de själv!? haha, jag fick mig iaf ett gott skratt, tack för de :D

Postat av: Petra

Publicerad 2010-07-11 21:33:42

nämen här händer grejjer!!:D Grattis till bebben & stå på dig, ta inge skit! :)

KRAM

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-07-11 22:29:06

huvudsaken är att hilding och jag känner att vi klarar det här, det har jag insett iaf =)

tack petra, nej varför ska ja ta skit för ! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Sjölander

Lisa Sjölander

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela