Lisa Sjölander

Lisa Sjölander är mitt namn och jag är 20 år. Den 3:e november 2010 fick vi en son som heter Fabian. Jag, Fabian och Hilding bor tillsammans i en lägenhet i Karlskoga. I min blogg berättar jag om Fabians utveckling och våran vardag !

Respekt !?

Publicerad 2010-07-08 22:07:49 i Allmänt,

Ja, vågar man skriva att man är glad över att man ska bli mamma!? eller saknar man dom sista hjärncellerna och planerade det här för att förstöra hildings liv!? Jag skiter fan i allt elaka människor skriver om mig, jag ska bli mamma och jag är numera så sjukt stolt och glad ! Trodde ärligt talat aldrig att det skulle kännas såhär när jag fick reda på att vi inte fick tillstånd till att ta bort det.
Men att göra det bästa utav saken kallar jag det. Hur fan kan man inte vilja ha ett litet barn. Jag tror ju helt ärligt att vissa kanske kommer ångra sig när väl barnet är fött och dom inser att ingens liv är förstört. Tvärtom.

Som Linnea sa ibland blir inte livet som man tänkt sig, det blir bättre !
och nu inser jag att det ligger faktiskt nånting i det. Man måste kunna va stark, och när det inte riktigt går som man tänkt sig kanske man måste ändra sin uppfattning om saker. Jag ändra min uppfattning om att få barn som var en hemsk dröm för mig till något sjukt underbart ! Hur ska man annars klara något sånt här!?

Så idag har mamma och jag varit i örebro en sväng, kollat lite på diverse saker till bebisen. Den kommer faktiskt snart ! Igår va vi även iväg och köpte lite kläder åt honom, våga inte skriva det igår för ja va rädd för påhopp;)

men nu ska jag duscha sen blire en film :) ha en fin kväll, puss



Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2010-07-08 22:53:21

Grattis till det lilla livet! Skit i vad andra säger, du ska ju bli mamma =) Och det är det bästa som finns.. Lycka till med graviditeten och bebisen, det kommer gå galant =)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-07-08 23:13:11

Hahah, alltså skojjar du med mig, väx upp för fan du är nitton år gammal och på smällen hur fan ska du klara av att ta hand om en unge, stackars barn säger ja bara...Jaha va konstigt för ja prata med han nyss också och då sa han att han inte gjorde de. Så de där har du nog hittat på för att framställa dig själv så jävla bra! synd om dig. Sjysst av dig att hänga ut hildings känslor här i bloggen, väldigt moget gjort, jag tänker inte va lika dum i huvet och berätta vad hilding känner. Men jag vet vad han tycker och tänker och det räcker för mig. Ja menar du är ju inte alltid med när vi pratar med varann. Jag vet att du vill att alla ska tro att allt verkar så bra på utsidan medans de egentligen inte är det du ska framställa dig själv som perfekt och allt är så jävla bra.. Bullshit säger ja då..för du är ju inte i nått drömläge direkt. I längden vinner man på att vara ärlig. Vet även att du tagit åt dig av allt ja skrivit för annars hade du inte ringt till hilding och bett han ringa mig och säga att ja ska sluta. Men men du får säkert ett dröm liv Lisa av situationen att dömma,....eller inte. Så lägg ner all bullshit nu, du gör de bara värre för dig själv. Väx upp du ska bli morsa. Du vet vad jag tycker om dig och jag vet att du vet... det räcker

Postat av: Jennifer

Publicerad 2010-07-08 23:14:49

Förra inlägget va från mig men de lär du fatta

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-07-08 23:19:39

Skönt att du hänger i ändå jennifer. jaa men ja litar på hilding

ta hand om ett barn klarar jag inget snack om saken. om du tycker du gör saken bättre får du gärna fortsätta skriva, det börjar bli roligt :) haha

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-07-08 23:32:14

haha prata me hilding nu, du hade ju frågat om han skämdes över dig elle något och då sa ha nej för han vill att allt ska va bra,

Postat av: Jennifer

Publicerad 2010-07-08 23:43:51

Ja men vi säger väll så då.. du lever ju ändå bara i din lilla fantasi värld där allt är så perfekt.. men kom ner med fötterna på jorden för fan och inse fakta !! HA lita på hilding du men han kanske bara är rädd för att säga vad han tycker, vad vet jag om de? Tro vad fan du vill ja vet sanningen iaf. Finns inga ord på denna jord som beskriver hur illa ja tycker om dig.. Men lycka till för fan..over and out!!

Postat av: Jennifer

Publicerad 2010-07-08 23:44:43

Ja men vi säger väll så då.. du lever ju ändå bara i din lilla fantasi värld där allt är så perfekt.. men kom ner med fötterna på jorden för fan och inse fakta !! HA lita på hilding du men han kanske bara är rädd för att säga vad han tycker, vad vet jag om de? Tro vad fan du vill ja vet sanningen iaf. Finns inga ord på denna jord som beskriver hur illa ja tycker om dig.. Men lycka till för fan..over and out!!

Postat av: L

Publicerad 2010-07-08 23:45:56

Jennifer, hur fan tänker du? vad menar du att lisa ska göra då? hon har ju för fan inget val?! Stackars dig, du ska bli faster till ett säkert alldeles underbar unge och du kommer aldrig få hålla det! synd för dig, bra för ungen.

Postat av: Jennifer

Publicerad 2010-07-08 23:47:42

Sjysst att hänga ut han.. ja skulle kunna skriva så grymt mkt skit här men ja vill inte det för hans skull, och du ska snacka om respekt och att du bryr dig om hilding ?!? pfft, bullshit lisa bullshit. du har nog inte brytt dig om en annan människa än dig själv nånsin, så du vet nog knappt hur de känns att tänka på andra.

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-07-08 23:49:15

haha jennifer, att du bara kan känner jag. Hur blev du uppfostrad!? blev du ens det ?

skulle du känna mig lovar jag att du inte skulle ha mage till att sitta och skriva sådär. Lägg ner, ett tips bara

Postat av: Jennifer

Publicerad 2010-07-08 23:49:36

Jag kommer inte bli faster ?! det vill ja inte nu..

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-07-08 23:51:44

Jag blev väldigt bra uppfostrad till skillnad mot dig ? Jag har världens bästa familj.. Detsamma då skulle du känna mig så hade du nog också gjort de.. Tur att du aldrig kommer lära känna mig då..För ja vill inte känna dig

Postat av: L

Publicerad 2010-07-08 23:55:10

jo det kommer du!

men svara jennifer, vad tycker du hon skulle gjort?

Vad skulle DU gjort om du var i hennes sits?

Postat av: Jennifer

Publicerad 2010-07-08 23:58:11

Nej säger ja, ja ska inte bli faster så ja skiter i om ja får hålla ungen eller inte !! Som tjej har man ansvar så är det bara... Då håller man koll på sitt det är vad jag har att säga

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-07-09 00:08:44

Sluta skriv jennifer, jag vill inte ha något med dig att göra. Så äre, men vart tycker du ärligt vi kommer med det här!? du behöver inte trycka ner mig och förklara hur värdelös jag är och att ja inte kommer klara att va mamma för jag känner mig själv och jag vet var jag står. Jag är säker på mig själv ! Jag kan leva med att du hatar mig, känns inget tungt för mig. Men jag tycker det är dags att inse att vi kan inte ändra på saken. Att trycka ner varandra blir inte bättre. Så om du inte har något emot att sluta skriva fåniga kommentarer här kan du väl sluta med det snälla!?

Postat av: lisen

Publicerad 2010-07-09 00:09:27

men snälla, är det nån som ens håller med dig eller ? jävligt bränd människa

Postat av: lisen

Publicerad 2010-07-09 00:10:03

menade inte dig lisa ;p

Postat av: Merjia

Publicerad 2010-07-09 02:34:24

Även om Lisa skulle skydda sig med p-piller så är det aldrig säkert, hon hade kunnat bli med barn ändå. Det att du säger att det är en tjejs ansvar tar du fel på. Det är bådas ansvar att skydda sig om man inte ville ha barn så det är hildings ansvar lika mycket som Lisas. Varför ens skriva såna saker. Det gäller inte bara dig Jennifer utan det är Lisa och alla andra som skriver elaka kommentarer. Inte undra på att det är krig i världen. Jag tycker synd om Hilding just nu som får sitta och plågas mellan sin flickvän och syster gnabb. Jag tycker synd om Lisa för att hon ska få all skit för någon hon inte kunde rå för. Jennifer älskar du verkligen din bror och du vill finnas där för honom sluta , snälla sluta för det blir bara värre. Det samma gäller även för Lisa, älskar du honom, sluta du med. Jag tror att ni gör Hilding bara värre än att göra det bättre. Tänk om det skulle hända er istället och det är inget illa menat utan försök sätta er in i den situationen. Det kommer nog som en ren chock att få veta att man ska bli förälder och det blir nog inte bättre av att syster och flickvän bråkar som två tuppar över något som egentligen inte ska få finnas. När ett barn kommer är det en välsignelse och det är en gåva. Lisa vet nog inte hur man sak vara en mamma helt och hållet men när hon har kommit på själva knepet tror jag att hon kommer bli en supermamma och Desamma gäller Hilding, han kommer nog bli en superpappa. Jag tror även att barnet kommer vilja ha en rolig faster som den kan åka till ibland när den vill slippa föräldrarna för ett tag. Jennifer jag säger inte att du är en dålig person eller så men vill du hjälpa och stötta din bror lägg ner, för det är inte särskilt moget att hålla på som du gör. Det är en sak om du inte tycker om Lisa men varför inte svälja de elaka komentarerna och försöka vara trevlig. Lisa ett råd till dig och det är att du ska sluta svara mot Jennifer, när ni skriver mot varandra blir de bara värre och de blir mer och mer känslor inblandat. Jag vet att du och Hilding kommer klara det här med galopper för ni är starka människor. Ni kommer bli superföräldrar och jag vill önska er all lycka i framtiden och barnet kommer få två människor som gör allt i världen för sitt barn. Jag hoppas även att barnet får en underbar faster som är villig att göra det mesta för barnet. Lycka till!

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-07-09 11:00:03

ja tack, men jag tänker inte låta någon trycka ner mig, så äre bara. Det är inte första gången man har den familjen emot sig, man tröttnar liksom.

Postat av: Ida!

Publicerad 2010-07-09 11:22:25

Den där Jennifer lär ju ska vara född typ igår? Sist jag kollade så behövde man vara TVÅ för att göra en bebis, vill man inte bli pappa, nej då sätter man väl förfan på en kondom!! Bara för att man som tjej, bär på barnet, betyder det inte att man ska ha mest ansvar!! Fyfan för såna människor.. Usch! Hoppas verkligen du kan njuta av graviditeten även fast det finns vissa människor som ska leka vuxna, men inte vet ett jävla skit vad dom pratar om.

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-07-09 11:42:50

ja men det kanske är en jungfrufödsel, isf är jag ju något stort =)

aa jag bara njuter av livet. Är 19 år och kommer klara en sån grej, då är man rätt stark =)

Postat av: Tänk på barnet

Publicerad 2010-07-09 13:08:44

Tänk på barnet era jävla stolpskott... tänk om han/hon i framtiden får se all den här skiten om vilket bråk det är och att han/hon endast finns för att det "inte gick att ta bort". Gött o veta liksom. Kanske inte är så smart att skriva i en helt öppen blogg...

Postat av: lisa

Publicerad 2010-07-09 16:01:49

OMG, ytta er inte om nånting ni inte har en aning om. Jag har kanske inte sagt att jag älskar mitt barn så sjukt mycket och att det kommer vara det bästa som hänt i hela mitt liv? aaa gud, va blire

Min familj kommer iaf bli bra och jag kommer ge min son all min kärlek ! <3

Postat av: Tanke

Publicerad 2010-07-09 19:49:55

Tänk på alla som gjort abort Kanske ångrat sej efteråt Alla som aldrig kan få barn Alla adopterade o fosterbarn. Du har fått en gåva att kunna få barn

Var stolt o ser på dina inlägg att du verkar vara en tjej med högt IQ Lycka till till både dej o pappan. Hoppas du berättar lite om bebisen sedan den anlänt Kramar o stå på dej En som varit med om mycket

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-07-09 22:38:19

tack ! klart jag kommer skriva om bebisen =) kommer skriva här varje dag tills han kommer också, så ni som är intresserade kan läsa. Dom som stör sig behöver inte ta del av lyckan :) <3

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-07-12 10:32:18

Lycka till! Jag tror att det här kommer att gå jätte bra, stå på dig Lisa!



Varför kan folk bara inte göra det bästa av situationen?! Blir så förbannad när jag ser alla elaka kommentarer.

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-07-12 18:31:27

tack :) jag vet att vi kommer fixa det här :)

ja exakt, men jag har iaf valt att göra det bästa av situationen, sen om det stör folk är inte mitt problem:)

Postat av: E

Publicerad 2010-07-13 07:42:13

Ta ingen skit! Vi stöter alla på idioter här i världen.

Och lycka till med pojken!! :D Kommer gå jätte bra, du verkar ha många personer i ditt liv som finns där för dig :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Sjölander

Lisa Sjölander

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela