Lisa Sjölander

Lisa Sjölander är mitt namn och jag är 20 år. Den 3:e november 2010 fick vi en son som heter Fabian. Jag, Fabian och Hilding bor tillsammans i en lägenhet i Karlskoga. I min blogg berättar jag om Fabians utveckling och våran vardag !

Farsdag !

Publicerad 2010-11-14 17:33:38 i Allmänt,

Dålig uppdatering här den senaste tiden, men ska bättra mig nu. Har bara inte haft orken för det, rätt stor omställning att få barn, verkligen ! Man hinner inte riktigt med allt man brukar, eller så är det så att man egentligen skulle hinna. Men man myser ju så mkt hellre med lilla bebisen istället för att sitta och blogga. Men nu ska jag försöka hinna med båda ;)

Men iaf, allt är bra med Fabian. Amningen har kommit igång osv, det gjorde den iofs rätt fort men. Tycker han redan förändrats en del sen han föddes. Syns att han har börjat gå upp i vikt nu. Lite rundare om kinderna, så gooosig ! <3
Han vägde ju 3220 när han föddes och var 50 lång. Dagen efter han föddes hade han gått ner till 2995 och några dagar efter det hade han gått ner till 2975 tror jag det var. Men när dom tog den sista vikten på bb vägde han 3020. Alltså gått upp lite då. Sen när vi va och kolla gulsoten i onsdags så hade han gått upp till 3120. Så han är påväg nu, riktigt skönt ! :)

Och med mig är det också riktigt bra. Har inte ont eller är öm eller nånting vilket är helt underbart. Trodde man skulle va helt förstörd efter en förlossning. Men det var verkligen inte som jag trodde :)

Lilleman sover ju då såklart ganska mkt, spec på dagarna..så han kan hålla mamma vaken på natten, hehe ! Nej men han vaknar nån gång vid två och vill äta sen ligger han tyst och kollar ett tag sen somnar han, oftast. Men inatt var han inte sig lik riktigt, tror han hade ont i magen faktiskt stackarn. Så han höll iaf mig vaken hela natten nästan, men jag kundesova lite på morgonen. Så man får passa på att sova när dom sover liksom. Typiskt att han vill vara lite vaken på natten. Men det hör till. Har hört från nån att det ofta är så i början innan dom "kommer in i livet" och börjar få rutiner osv..

Men jag älskar iaf mitt nya liv, men det är tur att man är mammaledig. För man skulle nog inte orka ta hand om en bebis och jobba samtidigt. Men jag njuter av livet och jag älskar lilla Fabian mest av allt verkligen =) puss !

Grattis älskling på farsdag =) <3








Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2010-11-14 20:31:34

Jag vet verkligen inte om det stämmer, men jag har hört att promenader på förmiddagen ska underlätta för att nyfödingar ska förstå att man sover på natten och är vaken på dagen.



Men det är svårt när dom är så små. Så fort man tror att man fått in en någorlunda rutin så kastas allt om igen :) Så försök stå ut, det blir säkert bättre snart :)

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-11-15 10:37:34

Ja tack för tipset emma, man kan ju alltid pröva;) nej det är väl så. Men inatt sov han bra iaf :)

Postat av: Lovisa

Publicerad 2010-11-15 21:10:16

nej men gudars va söt! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Sjölander

Lisa Sjölander

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela