Lisa Sjölander

Lisa Sjölander är mitt namn och jag är 20 år. Den 3:e november 2010 fick vi en son som heter Fabian. Jag, Fabian och Hilding bor tillsammans i en lägenhet i Karlskoga. I min blogg berättar jag om Fabians utveckling och våran vardag !

8 dagar !

Publicerad 2010-10-27 14:11:08 i Allmänt,



jahappp...söndan gick, måndan gick..den här dagen verkar gå och det händer ingenting ! Mamma brukar ju känna på sig sånt här men jaja. Börjar bara tröttna så. Ska vi aldrig få åka in till bb eller!? Alltså i början när man fick reda på att man skulle få barn va man skit rädd för att föda. Tror kanske många är det, och jag hade ju inte alla dom där månaderna på mig att förbereda mig..men iaf, nu går man bara och väntar och längtar så mkt att det där försvinner, rädslan för att föda alltså:)
Jag vill bara få åka in nu ! Och man har ju ingen som helst aning om när det blir, kanske det som är så spännande =)

Men nu har jag insett att det är ingen idé att bara gå runt och tänka på när man ska få åka in. För varje gång man får en värk tror man det är dags, men det visar ju sig som alla andra gånger att det bara är förvärkar som sen försvinner.
Så nu försöker jag bara njuta av den sista tiden som gravid. Även fast det är svårt. Man vill ju bara så gärna få träffa honom nu :) Men, det händer väl när man minst anar det :) Längtar iaf sjukt mycket efter lilla knodden <3

i måndags var vi hos barnmorskan, för sista gången trodde jag. Men, det visade sig att min mage inte hade växt en enda cm på två veckor. Så det blir att åka tillbaka och mäta på måndag igen. Barnmorskan sa att det är inget att oroa sig över än, förmodligen har han bara sjunkit längre ner i "kanalen" och då är det inte så konstigt att magen inte vuxit nåt. Han börjar väl kanske förbereda sig på att komma ut, nån av dom kommande dagarna hoppas vi på =)
men, när man är gravid blir man så nojig, jag blir orolig över bebisen. Hoppas verkligen han mår bra. Men för övrigt var ju allt bra så det verkar vara bra med honom, 138 slag i minuten slog hjärtat =)

Men nu ska jag göra mig iordning lite, ha det bra !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Sjölander

Lisa Sjölander

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela