Lisa Sjölander

Lisa Sjölander är mitt namn och jag är 20 år. Den 3:e november 2010 fick vi en son som heter Fabian. Jag, Fabian och Hilding bor tillsammans i en lägenhet i Karlskoga. I min blogg berättar jag om Fabians utveckling och våran vardag !

en månad !

Publicerad 2010-10-04 16:21:12 i Allmänt,

Idag är det den 4 e oktober, vilket innebär att det är exakt en månad kvar tills han är beräknad att komma. Förstår ni hur fort tiden har gått!? kommer ihåg när jag fick reda på att jag skulle få barn den 23 e juni. Känns som igår. Och man trodde aldrig tiden skulle gå framåt. Men det har den verkligen gjort, fort också. Ändå måste ja säga att det känns tungt sista månaden nu..man vill bara föda, känns som tiden stannar av nu ! Och känner fortfarande mig lugn inför förlossningen :) Men man känner ju ett positivt pirr i magen ändå, så sjukt spännande och roligt ska det bli att få åka in till bb. Alla tänker säkert att det är hemskt och föda och det gör så sjukt ont. Men så tänker man inte när man är gravid och bara vill träffa lilla knoddisen. Och får jag liknande förlossningar som min mamma har haft kommer det gå superbra. Inte ens första barnet var jobbigt för henne, Hon säger att den förlossningen var smärtfri. Hur kan den vara det tänker man ju?! men jag tror det är mkt psykiskt liksom. Om man kan ta till sig smärtan och jobba med den, inte mot den. Så när jag har haft lite förvärkar försöker jag förbereda mig lite och gå in i mig själv och slappna av och andas rätt. Det känns helt underbart då. Man hamnar som i en annan värld :) dock är inte värkarna lika kraftiga då som dom kommer vara när det är dags. Men tror ändå det viktiga är att kunna och våga slappna av !

Idag har jag packat ner det sista i bb väskan, en gullig overall till fabian när vi ska åka hem från bb :) Förstå va kul det kommer bli att få ta på honom alla gulliga kläder man köpt ! Men, innan bb blir det att flytta, nästa fredag :) skönt att få komma i ordning i lägenheten och så innan han kommer :)

Men nu ska jag hoppa in i duschen sen ska jag göra min pannkakstårta :) En månad kvar av nio. Värt att firas!?<3
ha en underbar dag ! peace :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Sjölander

Lisa Sjölander

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela