Lisa Sjölander

Lisa Sjölander är mitt namn och jag är 20 år. Den 3:e november 2010 fick vi en son som heter Fabian. Jag, Fabian och Hilding bor tillsammans i en lägenhet i Karlskoga. I min blogg berättar jag om Fabians utveckling och våran vardag !

Kära Fabian!

Publicerad 2010-10-13 13:50:13 i Allmänt,

Det här är din barnvakt Emily som skriver. Jag vill skriva ett litet personligt brev till dig och din underbara mamma.



För att göra inte göra en lång historia så kortar jag av den till en kortare verision.
Din mamma och jag gick 3år på gymnasiet tillsammans och vi hade så kul tillsammans, hela klassen.  Vi tog studenten tillsammans och det var den lyckligaste dagen i livet. Men efter ca 2 till 3 veckor senare så fick jag ett samtal av din mamma. Hon berättade att hon var gravid och jag viste inte alls vad som skulle komma ur min mun. Min första tanke var; min vän ska bli mamma! Shiiiit jag ska få vara barnvakt och hon ska få en liten bebis. Jag sa till din mamma att jag var så overhört lycklig för henne och att allt kommer gå jättebra. Vi båda tyckte att studenten var en av de lyckligaste dagarna i vårt liv, men att få bekräftelsen att din mamma var gravid var nog en av de lyckligaste dagarna i livet och när du kommer ut ur magen på henne så vet jag att vi alla kommer vara ännu mer lyckligare.
Sen så finns det personer som har noll koll och tror de vet bättre än vad din mamma gör. Din mamma och din pappa kommer bli jätte bra föräldrer och all skit som din mamma fått höra under de senaste månaderna är bara bullshit. Din mamma har varit så otroligt stark under graviditeten och bara matat ut all skit hon fått höra, det betyder att hon är en sån bra mamma som inte tar skit! 


Fabian, jag vill bara säga till dig att din mamma, jag och alla andra vill att du ska komma ut nu. Det är dax att visa dig för världen och all framtid du har framför dig. Jag och alla andra tanter ska visa dig vad vi kan och jag vet att du kommer triva hos oss tanter. Du har en jätte fin familj framför dig när du kommer ut och jag vet att du kommer vara den sötaste som gud skapat! Under din tid i magen så har jag ju pratat med dig då och då och jag hoppas du hört mig.
Du är ju beräknad att komma 4 November. Men i och med att jag fyller år den 6 November så skulle jag vilja önska mig att du kommer ut då så vi kan fira födelsedagar ihop. Det önskar jag mig i födelsedagspresent. Men som jag tror så tror jag du blir en vecka förtidigt född. Men Jag saknar dig och kan knappt vänta tills vi träffas. <3
Vi ses snart! All kärlek till dig och din mamma.PUSS&KRAM TANT EMILY <3
                                                                          
                                                                                           
 

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-10-15 14:12:37

Fyfan vilken bra vän och vänner man har ! älskar er <3

Postat av: Ida

Publicerad 2010-10-17 00:45:41

åååh, vad fint skrivet =) tur för lisa att ha en så fin vän, lycka till lisa =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Sjölander

Lisa Sjölander

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela