Lisa Sjölander

Lisa Sjölander är mitt namn och jag är 20 år. Den 3:e november 2010 fick vi en son som heter Fabian. Jag, Fabian och Hilding bor tillsammans i en lägenhet i Karlskoga. I min blogg berättar jag om Fabians utveckling och våran vardag !

peace

Publicerad 2010-09-06 22:13:44 i Allmänt,

Ligger i soffan och funderar. Om ínte ens två månader är han beräknad att komma. I lördags var det exakt 2 månader. Känns mysigt, riktigt mysigt. LÄNGTAR ! <3 Det är vårt första barn och allt är nytt, det är väl det som är så underbart kan jag känna, visst erfarenhet är  bra men.. Men det är första barnet för alla en gång, så äre bara. Sen blir man erfaren med tiden. det kommer bli fint det här.:D
 Även fast man fått taskig kommentar om att jag inte kommer klara det och det är synd om barnet tror jag verkligen på mig och hilding, varför skulle inte just vi klara det här!? visst, i början kände man sig inte direkt mogen för det här. Men det är ju det där att växa med rollen. Och det känner jag att verkligen att både hilding och jag gjort. Vi längtar väl efter vårat älskade barn lika mkt som alla andra blivande föräldrar gör!?
Och varför skulle det vara synd om barnet för!? vi kommer ge barnet all kärlek den kan få. Blir så ****** förbannad när jag läser så sjukt elaka kommentarer jag fått i bloggen under sommaren från någon som borde ha kommenterat helt tvärtom.. tycker det är synd bara och låta det gå ut över ett litet älskat barn

vi ska bli mamma och pappa och vi är så sjukt stolta ! <3

Jag hoppas bara han kommer tidigare än 4 november, det känns långt borta, men ändå inte. Men som sagt, när han är redo att komma ut, så kommer han :) Men det är lite spännande, gjorde ju ultraljudet när jag var i vecka 23. Och han sparkar just nu så mkt att det gör ont, men jag älskar det :D det är sjukt mysigt att vara gravid. Men det ska bli så obeskrivligt underbart när man får åka in till bb.
Ungefär alla frågar om man inte är rädd för att föda. Var det i början men nu idag läste jag lite om bb och så, och dom skriver ju verkligen att det är en häftig upplevelse. Och alltså, det tvekar jag ju inte på att det inte är. Så över den här dagen har jag nog ändrat min uppfattning om att föda. Ska bli så spännande. Längtar bara tills man får värkar och få åka iväg. Positiv smärta handlar det om ! =)
Vill bara ha honom i min famn nu !

Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på en film och sova, imorron när jag vaknar är han en dag närmare ! <3

Kommentarer

Postat av: Emelie Andersson

Publicerad 2010-09-13 23:07:26

Hej! Har läst din blogg lite då och då, och måste säga att du är sjukt stark Lisa! Allt du har gått igenom, du borde få en stjärna. Allt blev inte som ni tänkt men ni gjorde det bästa utav situationen och vad mer kan man göra:) Vill iallfall bara säga Grattis och lycka till i framtiden! & du kommer bli en bra mamma!

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-09-14 20:18:24

Tack du, det är så oerhört skönt med positiva kommentarer ! :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-16 17:29:21

Hej! Måste bara säga en sak, KÄMPA PÅ! skit i vad alla andra säger, hur mycket dem än pratar, så låt dem göra det. Om några veckor är det någon ny händelse och då är det någon annan som är utsatt för taskiga kommentarer. Jag håller med dig, man kan växa otroligt mycket in i en roll och du, Låt INGEN få trycka ner dig. Tro på dig själv, var stark, ta ingen skit! För det spelar ingen roll vad de andra säger, det är du som ska bli barnets mamma, ingen annan. Ta hand om dig!

Mvh gammal dfs tjej

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Sjölander

Lisa Sjölander

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela