Lisa Sjölander

Lisa Sjölander är mitt namn och jag är 20 år. Den 3:e november 2010 fick vi en son som heter Fabian. Jag, Fabian och Hilding bor tillsammans i en lägenhet i Karlskoga. I min blogg berättar jag om Fabians utveckling och våran vardag !

Vaccin!

Publicerad 2011-02-03 14:45:30 i Allmänt,

Igår var Fabians farmor och faster barnvakt en stund på kvällen när Hilding och jag var på ishockey. Det gick bra. Direkt vi kom hem kl tio la jag honom i sängen och så somna han innan jag hann lägga ner honom nästan. Och han var inte ens vaken klockan nio på morgonen, visst han sover ju länge på morgonen men grejen var ju den att Han åt inte en enda gång på natten! Och när jag väckte honom vid nio var han hur glad som helst. Han skulle nog kunnat sova längre, men var ju tyvärr tvungen att väcka honom eftersom vi skulle iväg..

Idag, nu, om några minuter. Blir Fabian 3 månader. Vart tog dom 3 månaderna vägen?
Och bara för att han blev 3 månader idag var han självklart tvungen att vaccineras också. Jag var rätt orolig för att han skulle skrika som en gris, man har ju hört ungefär från alla att dom brukar göra det. Haha, han sa i princip ingenting. Så himla duktig kille! Så det var skönt att det gick bra :)
Har hänt mycket nu under dom senaste veckorna. Han började ju att ta tag i saker och så för några veckor sen. Men nu tar han verkligen tag i sakerna. Och slänger runt med dom och skrattar. haha så himla roligt och se. Han är så stor nu liksom. Klarar att hålla i saker själv:)
Bm vägde och mätte honom också. Han väger nu 6630 och är 59,5 lång. Och hon tyckte han var så fin och snäll. Och helt perfekt! Man blir alltid stolt när man får beröm över sitt barn! :)

Så, nu får vi se om han får feber mot kvällen. Väldigt vanligt att dom får det av vaccinet. Och kan vara lite gnälliga. Men det går ju över och vi vet ju varför isf:) Det är bra !
Just nu ligger han iaf och sover lilla prinsen :)

Och nu ska jag laga mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lisa Sjölander

Lisa Sjölander

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela